Over Crionovo

Aan wie verkoopt Crionovo

Crionovo verkoopt aan dealers – installateurs, die plaatselijk met een goede service de eindgebruiker ondersteunen. Zij kennen hem en kunnen hem snelst en best van dienst zijn.

Crionovo verkoopt eveneens over contractors, dit zijn installateurs, die ketens bedienen met een SLA – approach. Deze benadering van Service Level Agreements maakt een correcte, scherpe inschatting mogelijk van de werkelijke kost van transport, plaatsing, inbedrijfstellen, naverkoopdienst, preventief onderhoud, bewaking, en dergelijke meer.

Waarom de naam Crionovo?

Crio komt van het Griekse Kryos: koude, Novo komt van het Latijn Novus – nova- novum: nieuw, vernieuwend.

Crionovo wil vernieuwende koeling brengen, met onder meer aandacht voor nieuwe koudemiddelen, nieuwe functionaliteit,... .

Wat is CrioPro

CrioPro is het eigen merk en tegelijkertijd kwaliteitslabel van Crionovo. CrioPro is een selectie van Europees kwaliteitsmateriaal, voor een competitieve prijs.

Wat is een Crionoom?

Een Crionoom is een Crionovo – relatie, die mee helpt het klavertje vier van 4 E’s uit te dragen.

  1. Econoom - Profit : economische investeringen, die return on investment geven
  2. Ecoloog - Planet : ecologische installaties, milieuvriendelijk en verbruiksgunstig
  3. Ergonoom - People : ergonomische, mensvriendelijke toestellen
  4. Effect maker  - Profit : efficiënte koeling die winst helpt genereren

Wat is een CrioPromo?

Dit is een tijdelijke promotie met belangrijke prijsvermindering ter lancering van een nieuw artikel of ter stimulatie van een seizoenartikel. Door onderhandeling met leveranciers, waarmee Crionovo al een langdurige relatie heeft, het opstellen van productieprogramma’s, het combineren in hoeveelheden met betrekking tot gunstiger handling in verpakking en transport, kan goede kwaliteit voor erg goede prijzen aangeboden worden.

Wat zijn Crio Dealers?

Dit is het netwerk van professionele installateurs in de Benelux en Noord-Frankrijk, die met name werken met West-Europees kwaliteitsmateriaal, die geregeld voor deze originele merken opleiding volgen, die onderdelen zelf in voorraad houden voor een snelle service ter plaatse bij de gebruiker. Doordat ze heel wat volume doen met deze producten, hebben ze een uitstekende kennis, krijgen ze goede, scherpe condities, lossen ze problemen sneller en eenvoudiger op….. wat enorm kostenbesparend is

Wat zijn de pijlers van Crionovo?

7 onderscheidende kenmerken van Crionovo:

  • Eerder West-Europese originele merken…..
    dan Aziatische private labels
  • Eerder globale oplossingen en projecten…..
    dan fragmenten, losse apparaten en producten
  • Eerder specialisme zoals ijs, HACCP, ecologische oplossingen…..
    dan “generalisme” van “dozen schuiven”
  • Eerder innovatie rond veiligheid en milieu…..
    dan klassieke prijs-kopieën
  • Eerder een kleinere, onafhankelijke, trouwe partner, die waarde hecht aan persoonlijke relatie….
    dan een grote push- mastodont waarin de klant een boekhoudkundig nummer is
  • Eerder toegevoegde waarde, die winst brengt, en dit zowel voor de dealer-installateur als voor de eindgebruiker, en dit op lange termijn….
    (dankzij een kleinere, slankere, efficiënte organisatie met top kwaliteit aan een scherpe prijs)
    dan winst vooral op korte termijn, met sterke nadruk op het element aankoopprijs, weinig op service (in plaats van totale gebruiksprijs);
  • Eerder reputatie en relatie met ouderwetse waarden als eerlijkheid, correctheid, respect, houden van beloftes, integriteit, ethiek, deontologie…..
    dan pure cijfers en klant enkel als euro - generator